KALİTE POLİTİKASI
· Bölgesel ve ulusal ekonomik kalkınmaya katkı sağlamak amacıyla, üyelerimizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayarak onları memnun etmek,
· Paydaşlarımızla olan ilişkilerimizde Sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutmak,
· Kurumsallığımızın göstergesi olan Yönetim Sistemlerimizi Borsamızda etkin kılarak içselleştirilmesini sağlamak ve sürekli iyileştirmek,
· Çalışanlarımızın yetkinliklerini sürekli iyileştirerek kurumsal performansımızı yükseltmek,
· Stratejik Planımız kapsamında belirlediğimiz Amaç ve Hedeflerimizin gerçekleştirilmesi için etkin bir iş planlaması yapmak ve uygulamak,
· Tüm bu hizmetlerimizi, İlgili mevzuat doğrultusunda, Çağdaş yönetim anlayışı ve Kurumsal Yönetim İlkeleri çerçevesinde gerçekleştirmektir.
MALİ YÖNETİM POLİTİKASI
- Bağlı bulunduğumuz yasal mevzuat çerçevesinde şeffaflık, verimlilik, eşitlik ve tutumluluk esaslarına dayalı olarak mali faaliyetleri gerçekleştirmek,
- Mali uygulamaları genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine uygun şekilde yürütmek,
- Finansal kaynaklarımızı; risk değerlendirmeleri ve güncel gelişmelerin izlenmesi ile yasaların izin verdiği menkul ve gayrimenkul yatırımları ya da bankacılık enstrümanları kullanarak şeffaf bir şekilde değerlendirerek artırmak,
- Finansal kaynaklarımızı Stratejik Planımızı esas alarak tüm paydaşlarımız için maksimum faydayı sağlayacak şekilde kullanmaktır,
SOSYAL SORUMLULUK POLİTİKASI
- Bölgesel kalkınmayı sağlamak üzere sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirmek,
- İlde tetikleyici ve etkili bir güç olarak sosyal sorumluluk projelerinin yaygınlaşmasını sağlamak,
- Sosyal sorumluluk faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde tüm paydaşlarımızla işbirliği içinde topluma katkı sağlamaktır.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI
- Borsamızın yasal şartlar doğrultusunda sorumlu olduğu faaliyetlerinin kesintisiz, etkin ve verimli şekilde yürütülmesi ile Stratejik Plan amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek için gereken insan kaynaklarını tespit etmek ve sağlamak,
- İnsan kaynaklarının istihdamı ve terfiinde liyakati esas alan şeffaf bir insan kaynakları yönetim sistemi uygulamak,
- İnsan Kaynaklarımızın verimli ve huzurlu bir şekilde çalışmasını sağlayacak ortamı oluşturmak,
- Kurumsal gelişimimize ve İnsan kaynaklarımızın kişisel gelişimine katkı sağlamak üzere etkin eğitimler gerçekleştirmek ve sonuçlarını izlemek,
- İnsan Kaynaklarımızın etkili gelişimi için performans değerlendirme sistemini objektif şekilde uygulamak, sonuçlarını insan kaynaklarımızın aidiyet duygusunun, motivasyonunun ve gelişiminin sağlanmasında kullanmak,
- İnsan kaynaklarımızın düzenli olarak görüşlerini almak, bu görüşlerden yola çıkarak gerekli iyileştirmelerin yapılmasını sağlamaktır.
HABERLEŞME VE YAYINLAR POLİTİKASI
- Borsamızın paydaşları ile etkileşiminin sağlanması amacıyla günümüz teknolojisinin sunduğu tüm imkanları haberleşme aracı olarak kullanmak,
- Yerli basınla güçlü işbirliği yaparak bölge sorunlarının çözümünde etkili bir kamuoyu oluşturulmasını sağlamak,
- Paydaşlarımızın talep ettiği iletişim kanallarını tespit ederek sürekli iyileştirmek,
- Stratejik Plan Amaç ve Hedeflerinin paydaşlar tarafından da izlenmesini sağlamak üzere haberleşme kanallarını kullanmak,
- Kurumumuzun faaliyetleri konusunda paydaşlarımızı bilgilendirmek amacıyla düzenli yayınlar gerçekleştirmektir.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKASI
- Paydaşlarımıza en iyi hizmeti sunmak amacıyla gelişen teknolojiye uyumlu bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmak, sürekliliğini ve sürekli iyileştirilmesini sağlamak,
- Stratejik Plan Amaç ve Hedeflerinin gerçekleştirilmesi için gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri alt yapısı ihtiyaçlarını tespit etmek ve gerekli yatırımları yapmak,
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımında risk analizleri ile bilgi güvenliğinin sağlanmasına yönelik gerekli tedbirleri almak,
- Paydaşlarımızın hızlı, kaliteli ve doğru bilgiye erişimini sağlamak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini verimli ve etkin bir biçimde kullanmaktır.
ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKASI
- Yasalar ve uygulanan yönetim sistemleri gereklilikleri doğrultusunda hizmetlerimizin merkezinde bulunan üyelerimizle ilişkilerimizi planlı ve etkin biçimde yürütmek,
- Hizmetlerimizin geliştirilmesinde üyelerimizin ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek, bu ihtiyaç ve beklentilerin karşılanmasına yönelik gerekli tedbirleri almak,
- Üyelerimizin ekonomik ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamak üzere gerekli faaliyetleri Stratejik Plan Amaç ve Hedefleri doğrultusunda planlamak ve uygulamak, faaliyet sonuçlarını izleyerek gerekli iyileştirmeleri yapmak,
- Üyelerimizin kurumumuz hakkındaki görüşlerini izleyerek üyelerimizden gelen geri bildirimler doğrultusunda sürekli iyileştirme çalışmalarını yürütmek, üye memnuniyetini artırmak,
- Üye öneri talep ve şikayetlerinin hızlı, etkin ve tarafsız şekilde değerlendirilmesini ve üye memnuniyeti ile çözüme kavuşturulmasını sağlamak,
- Üyelerimiz ve bölgemizin sorunlarının çözümüne yönelik etkili lobicilik faaliyetleri gerçekleştirmektir.
PAYDAŞ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI
· Paydaş öneri, talep ve şikayetlerini; açık, şeffaf, hızlı, güven verici ve paydaş odaklı bir şekilde çözmek,
· Paydaşlarımızdan şikayet aldığımız durumda her şikayeti objektif, özenli ve dikkatli bir şekilde incelemek ve bu inceleme sonucunda çözüm sunmak,
· Paydaş şikayetlerinin çözümlenmesine yönelik gerekli mali kaynakları sağlamak,
· Şikayet ve öneriler paralelinde kalıcı iyileştirmeleri sistem ve süreçlerimizde uygulamak,
· Şikayet Yönetimi Sürecimizi yasa ve mevzuata dayalı şartlara, paydaş beklentilerine uyumlu şekilde yürütmek ve süreç performansını izleyerek sürekli iyileştirmektir.