20 Temmuz 2025 Pazar

Mustafa Kemal Atatürk

Politikalarımız

KALİTE POLİTİKASI

  • Bölgesel ve ulusal ekonomik kalkınmaya katkı sağlamak amacıyla, üyelerimizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayarak onları memnun etmek,
  • Paydaşlarımızla olan ilişkilerimizde Sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutmak,
  • Kurumsallığımızın göstergesi olan Yönetim Sistemlerimizi Borsamızda etkin kılarak içselleştirilmesini sağlamak ve sürekli iyileştirmek,
  • Çalışanlarımızın yetkinliklerini sürekli iyileştirerek kurumsal performansımızı yükseltmek,
  • Stratejik Planımız kapsamında belirlediğimiz Amaç ve Hedeflerimizin gerçekleştirilmesi için etkin bir iş planlaması yapmak ve uygulamak,
  • Tüm bu hizmetlerimizi, İlgili mevzuat doğrultusunda, Çağdaş yönetim anlayışı ve Kurumsal Yönetim İlkeleri çerçevesinde gerçekleştirmektir.

MALİ YÖNETİM POLİTİKASI

  • Bağlı bulunduğumuz yasal mevzuat çerçevesinde şeffaflık, verimlilik, eşitlik ve tutumluluk esaslarına dayalı olarak mali faaliyetleri gerçekleştirmek,
  • Mali uygulamaları genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine uygun şekilde yürütmek,
  • Finansal kaynaklarımızı; risk değerlendirmeleri ve güncel gelişmelerin izlenmesi ile yasaların izin verdiği menkul ve gayrimenkul yatırımları ya da bankacılık enstrümanları kullanarak şeffaf bir şekilde değerlendirerek artırmak,
  • Finansal kaynaklarımızı Stratejik Planımızı esas alarak tüm paydaşlarımız için maksimum faydayı sağlayacak şekilde kullanmaktır,

SOSYAL SORUMLULUK POLİTİKASI

  • Bölgesel kalkınmayı sağlamak üzere sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirmek,
  • İlde tetikleyici ve etkili bir güç olarak sosyal sorumluluk projelerinin yaygınlaşmasını sağlamak,
  • Sosyal sorumluluk faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde tüm paydaşlarımızla işbirliği içinde topluma katkı sağlamaktır.

İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI

  • Borsamızın yasal şartlar doğrultusunda sorumlu olduğu faaliyetlerinin kesintisiz, etkin ve verimli şekilde yürütülmesi ile Stratejik Plan amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek için gereken insan kaynaklarını tespit etmek ve sağlamak,
  • İnsan kaynaklarının istihdamı ve kariyer yönetiminde liyakati esas alan şeffaf bir insan kaynakları yönetim sistemi uygulamak,
  • İnsan Kaynaklarımızın verimli ve huzurlu bir şekilde çalışmasını sağlayacak ortamı oluşturmak,
  • Kurumsal gelişimimize ve İnsan kaynaklarımızın kişisel gelişimine katkı sağlamak üzere etkin eğitimler gerçekleştirmek ve sonuçlarını izlemek,
  • İnsan Kaynaklarımızın etkili gelişimi için performans değerlendirme ve kariyer yönetimi sistemini objektif şekilde uygulamak, sonuçlarını insan kaynaklarımızın aidiyet duygusunun, motivasyonunun ve gelişiminin sağlanmasında kullanmak,
  • İnsan kaynaklarımızın düzenli olarak görüşlerini almak, bu görüşlerden yola çıkarak gerekli iyileştirmelerin yapılmasını sağlamaktır.

 

 

HABERLEŞME VE YAYINLAR POLİTİKASI

  • Borsamızın paydaşları ile etkileşiminin sağlanması amacıyla günümüz teknolojisinin sunduğu tüm imkanları haberleşme aracı olarak kullanmak,
  • Yerli basınla güçlü işbirliği yaparak bölge sorunlarının çözümünde etkili bir kamuoyu oluşturulmasını sağlamak,
  • Paydaşlarımızın talep ettiği iletişim kanallarını tespit ederek sürekli iyileştirmek,
  • Stratejik Plan Amaç ve Hedeflerinin paydaşlar tarafından da izlenmesini sağlamak üzere haberleşme kanallarını kullanmak,
  • Kurumumuzun faaliyetleri konusunda paydaşlarımızı bilgilendirmek amacıyla düzenli yayınlar gerçekleştirmektir.

BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKASI

  • Paydaşlarımıza en iyi hizmeti sunmak amacıyla gelişen teknolojiye uyumlu bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmak, sürekliliğini ve sürekli iyileştirilmesini sağlamak,
  • Stratejik Plan Amaç ve Hedeflerinin gerçekleştirilmesi için gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri alt yapısı ihtiyaçlarını tespit etmek ve gerekli yatırımları yapmak,
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımında risk analizleri ile bilgi güvenliğinin sağlanmasına yönelik gerekli tedbirleri almak,
  • Paydaşlarımızın hızlı, kaliteli ve doğru bilgiye erişimini sağlamak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini verimli ve etkin bir biçimde kullanmaktır.

ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKASI

  • Yasalar ve uygulanan yönetim sistemleri gereklilikleri doğrultusunda hizmetlerimizin merkezinde bulunan üyelerimizle ilişkilerimizi planlı ve etkin biçimde yürütmek,
  • Hizmetlerimizin geliştirilmesinde üyelerimizin ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek, bu ihtiyaç ve beklentilerin karşılanmasına yönelik gerekli tedbirleri almak,
  • Üyelerimizin ekonomik ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamak üzere gerekli faaliyetleri Stratejik Plan Amaç ve Hedefleri doğrultusunda planlamak ve uygulamak, faaliyet sonuçlarını izleyerek gerekli iyileştirmeleri yapmak,
  • Üyelerimizin kurumumuz hakkındaki görüşlerini izleyerek üyelerimizden gelen geri bildirimler doğrultusunda sürekli iyileştirme çalışmalarını yürütmek, üye memnuniyetini artırmak,
  • Üye öneri talep ve şikayetlerinin hızlı, etkin ve tarafsız şekilde değerlendirilmesini ve üye memnuniyeti ile çözüme kavuşturulmasını sağlamak,
  • Üyelerimiz ve bölgemizin sorunlarının çözümüne yönelik etkili lobicilik faaliyetleri gerçekleştirmektir.

PAYDAŞ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI

  • Paydaş öneri, talep ve şikayetlerini; açık, şeffaf, hızlı, güven verici ve paydaş odaklı bir şekilde çözmek, 
  • Paydaşlarımızdan şikayet aldığımız durumda her şikayeti objektif, özenli ve dikkatli bir şekilde incelemek ve bu inceleme sonucunda çözüm sunmak,
  • Paydaş şikayetlerinin çözümlenmesine yönelik gerekli mali kaynakları sağlamak,
  • Şikayet ve öneriler paralelinde kalıcı iyileştirmeleri sistem ve süreçlerimizde uygulamak,
  • Şikayet Yönetimi Sürecimizi yasa ve mevzuata dayalı şartlara, paydaş beklentilerine uyumlu şekilde yürütmek ve süreç performansını izleyerek sürekli iyileştirmektir.

 

TÜRİB
TOBB
Rekabet Kurumu
Ticaret Bakanlığı
Tarım ve Orman Bakanlığı