28 Nisan 2024 Pazar

Mustafa Kemal Atatürk

38.Sayı Nuri Erdinç: "Kuru İncir Sektöründe Markalaşmaya Önem Veriyoruz"

38.Sayı Nuri Erdinç:

Öncelikle sizi tanıyarak başlayalım? Kuru İncir Sektörü’ne ne zaman merak duymaya başladınız?

1986 Aydın doğumluyum. Kuru incir sektöründe uzun yıllardır bulunuyorum. Çiftçi bir ailenin çocuğuyum. Bu sebeple çocukluğum incir bahçelerinde geçti. Babam incir ticaretiyle uğraştığı için küçük yaşlarda hem incir yetiştiriciliğini hem de tüccarlığını öğrendim. Üniversite yıllarında da incir ticareti yaparak eğitimimi sürdürdüm. Öğrencilik döneminde ve mezuniyet sonrasında yaklaşık 4 yıl aktif olarak çalıştım. Ardından kendimizi sektörün içerisinde bulduk.

 

 NURER İncir markası nasıl oluştu?

İlk olarak kuru incir sektöründe başarılı işlere imza atmak adına  aile büyüklerimin kadim bilgisini kendime ilke edindiğimi belirtmek isterim. Sektörün nabzını tutup, işi mutfağında öğrendikten sonra “Nurer” markamızı 2010 yılında tescillendirdik. Hem şirket adımız hem de marka olarak alınmış çatı ünvanımızıdr. Bu şirket çatısı altında da ülkemiz üretiminde ve ihracatında dünya lideri olduğuz kuru incir ticaretimizi sürdürmeye devam ediyoruz.

Türkiye’de tescilli markaya sahip misiniz? Yurtdışı Tescilli Markaya Sahip misiniz?

Nurer İncir olarak  ülkemizde  tescilli 5 adet markamız  bulunmakta olup 4 adet markamızı yurt dışı ürünlerimizde kullanmaktayız.

Borsamız koordinatörlüğünde gerçekleştirilen Marka Patent ve Danışmanlık Hizmeti’ne katıldınız. Size nasıl kazanımlar sağladı?

Yurt dışındaki markalarımızı tescilini borsadan aldığımız eğitim ve yönlendirme ile başlatmış bulunmaktayız. Borsamız ve Özener Marka ve Patent Danışmanlık Ofisi işbirliğinde “Aydın Ticaret Borsası Marka ve Patent Danışmanlık Ofisi” ni  bizlerin hizmete sundu. Markamızın korunması ve tanıtımı noktasında oldukça önemli bir hizmet olduğunu düşünüyorum. Sınai Mülkiyet Danışmanımız Huriye Özener ve Proje ve Marka Patent Sorumlu Emine Ceylan Özdemir, bizlerle birebir görüşerek marka ve patent başvuru süreci hakkında detaylı bilgi verdi. Aynı zamanda markamızın mevcut çalışmalarını paylaştık. Birlikte bir yol haritası oluşturarak markamızın tanıtımına katkı sağlayacak bilgiler edindim.

Marka tanıtımında kaliteli ürünün önemi çok büyük. Yeni bir müşteriye ulaşmada sizin markanızda görmüş olduğu ürünler en büyük referansınız oluyor. Ayrıca katılmış olduğumuz fuar ve tanıtım ziyaretlerinde çok etkisi oldu. Bu yüzden Aydın Ticaret Borsası’na markalaşma sürecimizdeki katkılarından dolayı ayrıca teşekkür etmek istiyorum. 

Sizce ihracatını gerçekleştirdiğiniz kuru incirin tüketici bilincindeki yeri nedir? (Ürün kalitesi, işletmeniz hakkında detaylı bilgiye sahip olmaları, ambalajlama tekniği (ambalaj rengi, marka adı, logo tasarımı, sosyal medya  vs.))

Kuru incir ihracatımızda nihai tüketici de olumlu bir izlenim bırakmak adına oldukça özverili davranıyoruz.  Tüketici memnuniyeti için ambalaj görseli ve ürün kalitesi her geçen gün önem kazanmakta biz de bu bilinç ile hareket ediyor ve kaliteli üretimle beraber görsel tasarım ve paketleme konusunda hassas çalışıyoruz. 

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

 

     Bilindiği üzere günümüzde tüketim alışkanlıkları ile tarım ve gıda sektöründe inovatif gelişmelerde sürekli bir yenilik yaşanmaktadır. Bu yenilikleri yakından takip etmek, ulusal ve uluslararası pazarda talep edilen ürünlere yönelik projeler geliştirmek, sonrasında markayı bilinir ve sürdürülebilir kılmak oldukça önem arz etmektedir. İlimiz ve ülkemiz ekonomisinin sosyal kalkınmasına fayda sağlamak adına hayata geçirmiş oldukları Marka Patent ve danışmanlık Ofisi ile firmaların doğru bir yol haritası oluşturacağını düşünüyorum. Katkılarından dolayı da Aydın Ticaret Borsası ve Sınai Mülkiyet Danışmanımız Huriye Özener’ teşekkür ediyorum.

TÜRİB
TOBB
Rekabet Kurumu
Ticaret Bakanlığı
Tarım ve Orman Bakanlığı